مقاله : ماشين مجازي جاوا Java Virtual Machine ( JVM)
فرمت : word
تعداد صفحه : 55
قیمت : مبلغ ۶ هزار تومان
مقدمه
کامپیوترهای مدرن امروزی جزء وسائل بسیار پیشرفته ساخته شده به دست بشر تلقی میگردند و دلیل اینکه ما توانستیم به چنین کاری نائل آییم، به احتمال قریب به یقین بخاطر دانش ما در مدیریت پیچیدگیها میباشد. کامپیوترها از میلیونها چیپ تشکیل شدهاند که هر کدام از بیلیونها ترانزیستور استفاده میکنند و تمام این قطعات به وسایل ورودی/خروجی و شبکههای مختلف متصل هستند تا در نهایت سیستمهای نرمافزاری بتوانند بر روی تمام اینها سوار شده و کار نهایی را انجام دهند. نرمافزارهای متعدد گرافیکی، آموزشی و ... نیز وجود دارند که کارهای ما را به انجام میرسانند.
کلید اصلی مدیریت پیچیدگی در سیستمهای کامپیوتری همانا انجام کارها بصورت انتزاعی و قرار دادن ظواهری بین هر مرحله و مرحله بعد است تا کاربر اصلا حس نکند که این میان چه اتفاقی در حال افتادن است و او در چه سطحی قرار گرفته است. این انتزاع باعث میشود که طراحی در مراحل بالاتر آسان شده و بدون توجه به مراحل پایین انجام شود. به عنوان مثال این حقیقت که هارد دیسک به سکتورها و شیارهایی تقسیم میشود عملا با وجود سیستمعامل برای یک نرمافزار بیمعنا شده و نرمافزار تنها هارددیسک را بصورت یک محیط کاملا قابل لمس و با یک سری فایل که هر کدام اندازه خاصی دارند میبیند. در این حالت یک برنامهنویس براحتی میتواند برنامه خود را بنویسد، بدون توجه به اینکه واقعا در لایههای پایینتر چه دنیایی از پیچیدگی قرار دارد! انتزاع خود دارای مراحل بیشماری است که از مراحل سطح پایین که عملا با سختافزار محض سروکار دارد شروع شده و به مراحل سطح بالا که مراحل انتزاعی نرمافزاری هستند ختم میگردد. در مراحل سطح پایین فقط سخت افزار و اجزاء فیزیکی وجود دارند. در مراحل سطح بالا اجزاء تشکیل دهنده همه نرمافزاری هستند و محدودیتهای سختافزاری را ندارند. در این کتاب ما بیشتر به سطوحی که در واقع جداساز بین مراحل سخت افزاری و نرمافزاری هستند میپردازیم، عملا سطوح حد واسط بین سختافزار و نرمافزار، از جایی که نرمافزار از سختافزار جدا شده و عملا ماشین فیزیکی که نرمافزار بر روی آن مشغول به کار است برای ما اهمیت پیدا میکند................
فایلها در واقع انتزاعی از دیسک هستند. یک سطح از انتزاع در واقع ظاهر سادهتری را برای کاربران بالایی خود فراهم میآورد. نرمافزار کامپیوتر توسط یک ماشین اجرا میشود (اصطلاحی که از اوان ایجاد کامپیوتر باب بوده است، امروزه معمولا از کلمه پلاتفورم بیشتر بجای ماشین استفاده میکنند). از دید سیستمعامل، یک ماشین عملا از قطعات سخت افزاری همچون یک و یا بیشتر CPU و همچین مقداری RAM و وسایل ورودی/خروجی تشکیل شده است. منتها فراموش نکنید که کاربرد این واژه نسبی است، یعنی همانطور که گفته شد هرگاه سیستمعامل از کلمه ماشین استفاده کند، منظور آن اجزاء صرفا سختافزاری است، ولی هرگاه یک نرمافزار عادی از واژه ماشین استفاده کند، منظورش سیستمعامل مورد استفاده به همراه گوشهای از جزئیات سختافزاری است که توسط لایه سیستمعامل جداسازی نشده است و نرمافزار باید مستقیما با آنها درگیر باشد. به اندازه کافی در مورد انتزاع بحث کردیم، حال اجازه دهید در مورد آن فاکتور دوم که مدیریت پیچیدگی را آسان میکند صحبت کنیم: قرار دادن ظواهری آسان بین هر مرحله از انتزاع. وجود چنین ظواهری باعث میشود که بتوان عملا مراحل طراحی یک کامپیوتر را توسط چندین تیم، مثلا یک تیم نرمافزاری و یک تیم سختافزاری انجام داد، بدون آنکه آنها چندان با کار یکدیگر کاری داشته باشند. وجود جدول دستوری CPU یک نمونه از این ظاهر سازی است. به عنوان مثال طراحان AMD و یا Intel ریزپردازندههایی را طراحی میکنند که از جدول دستوری استاندارد IA-32 استفاده میکند. از آن طرف کامپایلر نویسان RedHat و یا مایکروسافت نیز کامپایلرهایی مینویسند که دستورات را به این استاندارد دیکد کند. اگر هر دو این گروهها کار خود را به درستی انجام دهند، نرمافزار کامپایل شده بر روی هر ماشینی که از استاندارد IA-32 پشتیبانی کند به درستی و تمام و کمال اجرا میشود. ظاهر موجود در سیستمعامل نیز مثال خوب دیگریست که میتوان به آن اشاره کرد. هر سیستمعامل با داشتن مجموعه دستورات خود عملا ظاهری را برای برنامهنویسان برنامههای مختلف فراهم میکند که آنها تنها میتوانند با صدا زدن آن توابع کار خود را براحتی انجام دهند، بدون توجه به اینکه واقعا چه اتفاقی در پایین در حال رخ دادن است. حتی ممکن است کل ساختار یک سیستمعامل در طی سالیان عوض شود و با سختافزارهای متعددی کار کند، و لیکن او خود مسئول بروز نگاه داشتن توابع خود است و تا زمانی که اینکار را انجام دهد، تمام برنامههایی که حتی چند سال پیش نیز برای آن نوشته شده بودند، کماکان به کار خود ادامه خواهند داد. حال اگر چندین سیستمعامل از یک مجموعه دستورات پیروی کنند، عملا نرمافزار نوشته شده برای یکی از آنها بر روی بقیه نیز براحتی کار خواهد کرد.
ماشين مجازي جاوا كدهاي بايتي كامپايل شده را گرفته و آن را براي اجرا به زبان ماشين ترجمه ميكند. امروزه تقريباً براي هر نوع كامپيوتر موجود، ماشينهاي مجازي جاوا وجود دارد. Internet Explorer و Netscape Navigator در داخل خود ماشينهاي مجازي جاوا را دارند...............
فهرست مطالب
- فصل اول : آشنایی با ماشینهای مجازی
- مقدمه
- تعریف علمی مجازی سازی
- مفهوم مجازی سازی
- معماری کامپیوتر
- مبانی ماشینهای مجازی
- ماشینهای مجازی پردازشی
- ماشینهای مجازی سیستمی
- پینویس
-
- فصل دوم : ماشين مجازي جاوا Java Virtual Machine ( JVM )
- مقدمه اي بر جاوا
- ماشين مجازي
- کاربردهای تجاری ماشین مجازی
- ماشين مجازي جاوا (Java Virtual Machine)
- تكنولوژي جاوا
- زبان برنامهنويسي جاوا
- مشخصات زبان جاوا
- محيط زمان اجرا در جاوا
- كتابخانه جاوا
- Java Applet
- خط مشی جاوا
- معماري ( Java Virtual Machine (JVM
- شكل : ماشين مجازي جاوا
- اجزاء ماشين مجازي جاوا
- انواع داده در جاوا
- جدول انواع داده اصلی در جاوا
- کامپایلر جاوا
- فرایند اجرای کد جاوا
- ماشين مجازي جاوا (JVM) و سيستم عامل ميزبان
- بایت-کد و ماشین مجازی جاوا
- پلتفرم جاوا
- ماشینهای مجازی
- منافع ماشینهای مجازی
-
منابع
***************************************************************************************
در صورت تمایل
به دریافت فایل فوق در مدت 10 دقیقه ، لطفاً اینجا کلیک
کنید
***************************************************************************************
مشاوره ؛نگارش پایان نامه ؛ مقاله + شبیه سازی
در تمام مقاطع دانشگاهی پذیرفته می شود
در صورت
تمایل می توانید عنوان و جزئیات پروژه خود را در قسمت نظرات این پست
اعلام فرمایید. ضمنا می توانید اطلاعات درخواستی خود را به ایمیل یا تلگرام
نمایید
ایمیل :
com.dr@yahoo.com
درباره :
ماشين مجازي جاوا Java Virtual Machine ( JVM) , ماشين مجازي جاوا Java Virtual Machine ( JVM) ,
|